تبلیغات
مدیریت دبستان پسرانه اندیشه ( محمد علی شرف دین ) - مطالب اردیبهشت 1391
 
مدیریت دبستان پسرانه اندیشه ( محمد علی شرف دین )
بنیاد فرهنگی امام محمد باقر علیه السلام
درباره وبلاگ


محمد علی شرف دین هستم . کارشناس علوم تربیتی ،بابیش ازسی سال سابقه ی مدیریت ،درحال حاضرمدیریت دبستان پسرانه امام محمد یاقر علیه السلام ( اندیشه ) اصفهان را به عهده دارم . این وبلاگ به منظور ارتباط با خانواده بزرگ اندیشه ایجاد شده ،وتلاش براین است که ازمقالات،نوشته هاولینک های معتبرومتناسب با سئوالات شماوروندآموزشی مدرسه ارائه گردد.امیدست باهمکاری شماعزیزان قدمی درحهت رشدوشکوفائی فرزندانمان برداشته شود. منتظر نظرات و پیشنهادات ارزشمندشماعزیزان هستم


مدیر وبلاگ : محمد علی شرف دین
نظرسنجی
با گذشت 6 ماه از سال تحصیلی 91-1390 ، نظر خود را در مورد تعطیلی روز پنجشنبه اعلام نمایید.








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

 شنوندة خوبی باشید و حرف‌های فرزندتان را به‌خوبی بشنوند و منتظر باشید هر از چندگاه یک‌بار، سر بزنگاه، شنوندگی‌تان را کنترل و به شما یادآوری کند که فلان حرفش، در فلان تاریخ و در بهمان‌جا را شنیده‌اید و بی‌دلیل سرتان را به‌علامت شنیدن تکان داده‌اید. اگر شنوندة خوبی باشید، می‌توانید از او هم بخواهید روش‌های خوب گوش کردن را یاد بگیرید و برای بهبود فرآیند درس خواندن خود به کار بگیرد.





نوع مطلب :
برچسب ها :

       نظرات
یکشنبه 24 اردیبهشت 1391
محمد علی شرف دین

 به فرزندتان بگویید برخی کارها، اگرچه به ظاهر ساده هستند، ولی ممکن است بی‌خود و بی‌جهت حساسیت برخی از معلمان، به‌ویژه‌ آن‌که از کاه، کوهی می‌سازند را برانگیزد. مثلاً ردوبدل کردن یادداشت در کلاس، ممکن است در مواقعی ضروری باشد، ولی معمولاً به قصد شیطنت و رساندن پیامی از سر شلوغی صورت می‌گیرد و مانعی است بر سر راه یادگیری داخل کلاس درس.





نوع مطلب : نکته ها، 
برچسب ها :

       نظرات
یکشنبه 24 اردیبهشت 1391
محمد علی شرف دین

 هیچ‌وقت با ورقه‌های امتحانی فرزندتان که در آن‌ها بازخورد مناسبی دیده نمی‌شود و یا نمرة مطلوبی کسب نکرده است، قهرآمیز برخورد نکنید. اگر ورقه‌ای را که فرزند شما در آن مثبت ارزیابی نشده است، پاره کنید، هیچ‌گاه نخواهید توانست همراه با او و در روزهایی که در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارد، به‌دست ‌آمدن بازخورد یا نمرة مذکور را بررسی و تحلیل کنید. بایگانی و نگه‌داری همة ورقه‌های امتحانی، اعم از ورقه‌های خوب و بد، حتماً بهتر از دوراندختن و پاره کردن است.





نوع مطلب : نکته ها، 
برچسب ها :

       نظرات
یکشنبه 24 اردیبهشت 1391
محمد علی شرف دین

هیچ‌وقت به دلایل ساده، اجازة تأخیر در رفتن به مدرسه و یا حتی غیبت توسط فرزندتان را صادر نکنید. تأخیر کردن و یا غیبت، جز در موارد اضطراری، نباید از سوی دانش‌آموزان یک حق تلقی شود. اگر شما با مشاهدة اندکی برف روی زمین، از فرزندتان می‌خواهید امروز را به مدرسه نرود و غیبت کند، نباید از او انتظار داشته باشید فردی آب‌دیده و متکی به خود بار بیاید. قدری سختی کشیدن برای هر چیزی، از جمله درس خواندن ضروری است.





نوع مطلب : نکته ها، 
برچسب ها :

       نظرات
یکشنبه 24 اردیبهشت 1391
محمد علی شرف دین

 هیچ‌وقت اجازه ندهید تکالیف درسی تعیین‌شده از سوی مدرسه و معلمان، توسط فرزندتان ناتمام رها شود. به او کمک کنید تکالیف مشخص شده را به اتمام برساند. منظور از کمک کردن، همراهی در انجام تکالیف نیست، بلکه اعمال نظارت بر کار اوست. اگر احساس می‌کنید تکلیف‌ها در حد توان او نیست و یا غیر هدف‌مند تعیین‌شده است، حتماً با اولیای مدرسه صحبت کنید.
 





نوع مطلب : نکته ها، 
برچسب ها :

       نظرات
یکشنبه 24 اردیبهشت 1391
محمد علی شرف دین

 هیچ‌وقت در حضور فرزندتان از سختی و غول‌بودن درس خاصی صحبت نکنید. این‌گونه تصورات، ناخودآگاه ذهنیت او را نسبت به برخی از درس‌ها تخریب می‌کند. در این صورت، دیگر نباید انتظار داشت بالذت و علاقه برای مطالعة درس مذکور وقت بگذارد.





نوع مطلب : نکته ها، 
برچسب ها :

       نظرات
یکشنبه 24 اردیبهشت 1391
محمد علی شرف دین

 

پیشنهادهایی در تأثیر کلام والدین به فرزندان در درس خواندن

1- سعی کنید بجای دخالت در امور آموزشی فرزندان خصوصاً (نوجوانان) بیشتر به نظارت آموزشی با نظر خود آنها بپردازید.

2- سعی نمائید با همدلی با فرزندان، خود را یار و یاور آنها قرار دهید.

3- بجای اینکه بگوئید برو سر دَرسَت: بگوئید برنامه درسی فردای شما چیست؟

4- وقتی مطالعه می کند به او بفهمانید که زحمت او را درک می کنید و از او قدردانی کنید.

5 حتی الامکان محیط و مکان مناسبی را برای مطالعه او در نظر بگیرید.

6- سعی نمائید محیط خانه به دور از تنش و درگیری باشد.

7- وقتی پیوسته از این جمله استفاده کنید که «برو سر دَرسَت» بعد از مدتی تأثیر خود را از دست می دهد
دهد.

8- اگر حوصله و وقت کمتری برای نظارت آموزشی فرزند خود دارید آنرا به عهده مشاوری مجرب بگذارید.

9- فرزندتان را با دیگران مقایسه نکنید، تنها او را با خودش مقایسه نمایید.

10- زمینه های پیشرفت تحصیلی را از لحاظ وسایل و کتب کمک آموزشی  برایش فراهم نمایید.





نوع مطلب : پیام مدیر، 
برچسب ها :

       نظرات
شنبه 23 اردیبهشت 1391
محمد علی شرف دین

در روزهای تعطیل زمان درنگ است یعنی :

کمی صبر کن، تامل کن

ونفسی تازه کن و تلاش مجدد را آغاز کن

دقایقی با خودت در خلوت صادقانه صحبت کن .

_ برنامه های جدید ، اهداف و آرزوهایت را بنویس

_ برنامه های گذشته ات را مرور کن . کدام یک به انجام نرسیده است ؟

_ علت به انجام نرسیدن برنامه هایت را پیدا کن . اهدافت را اشتباه  انتخاب کرده ای یا راه رسیدن به اهدافت را ؟

_ به برنامه هایت منظم عمل کرده ای ؟

_ شاید لازم باشد ، دقیق تر فکر کنی و برنامه جدیدی بنویسی .

_ کمک گرفتن از خدای مهربان را فراموش نکن

آرزو می کنم همیشه و همیشه در سایه لطف خداوند موفق باشی





نوع مطلب : پیام مدیر، 
برچسب ها :

       نظرات
شنبه 23 اردیبهشت 1391
محمد علی شرف دین

ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)وروزمادروزن برهمگان مبارک باد





نوع مطلب : پیام مدیر، 
برچسب ها :

       نظرات
شنبه 23 اردیبهشت 1391
محمد علی شرف دین

طرح ارزشیابی توصیفی

منظور از روش های توصیفی در ارزشیابی توجه به رویكردی است كه در آن معلم تغییرات و تحولات ایجاد شده در دانش آموز را با فنون متفاوت بررسی كرده و به صورت مشروح بر اساس شاخصهای پیشرفت و یا اهداف از پیش تعیین شده به اطلاع دانش آموز و والدین می رساند.

بررسی نظام ارزشیابی كشورهای مختلف جهان نشان می دهد استفاده از كارنامه توصیفی امری رایج و دارای سابقه ای طولانی است. در كشور فرانسه روش نمره گذاری استفاده از طیف با عبارات توصیفی: بالاتر از استاندارد، مطابق استاندارد، ناسازگار با استاندارد و . . . می باشد. در آلمان شش مقوله و یا طیف و در ژاپن استفاده از پنج مفهوم همراه با جملات توصیفی است. خلاصه اینكه در بسیاری از كشورهای مختلف جهان، كارنامه فقط نمرات خام را شامل نگردیده و تمامی فعالیتها و مهارت ها و نگرش كودك، توصیف و ارزشیابی می شود. ارائه نمره صرف ضمن ایجاد رقابت و اضطراب، یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را تحت الشعاع قرارداده و با ایجاد افسردگی، بخش زیادی از منابع و استعدادهای با لقوه انسانی و اقتصادی را تلف می نماید. برخورد معلمان و والدین و ارزش بیش از حد قائل شدن به امتحان و تكرار بیهوده آن و استفاده ابزاری از آن باعث ایجاد دلسردی از تعلیم و تربیت و امتحان با این سبك و سیاق، نقطه پایان یادگیری و نوعی رهایی از درس و تحصیل محسوب می شود

سیاست گزاران آموزش وپرورش ایران از سالهای آخر دهه 70 شمسی تلاشهایی برای بهبود ارزشیابی تحصیلی در دوره آموزش وپرورش عمومی راآغاز کرده اند . تصویب آئین نامه امتحانات دونوبتی به جای امتحانات سه ثلثی و مقرر نمودن مصوباتی در زمینه ارزشیابی مستمر ، تصویب اجرای آزمایشی طرح ارزشیابی توصیفی و بالاخره تصویب اصول حاكم بر ارزشیابی در شورای عالی آموزش و پرورش از جملة فعالیتها یی ا ست كه در سالهای اخیر انجام شده است.

بری دسترسی به ادامه مقاله روی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب


نوع مطلب : مقالات آموزشی، 
برچسب ها :

       نظرات
شنبه 2 اردیبهشت 1391
محمد علی شرف دین