تبلیغات
مدیریت دبستان پسرانه اندیشه ( محمد علی شرف دین ) - برای بهبود روابط با دانش آموزان چه کنیم ؟
 
مدیریت دبستان پسرانه اندیشه ( محمد علی شرف دین )
بنیاد فرهنگی امام محمد باقر علیه السلام
درباره وبلاگ


محمد علی شرف دین هستم . کارشناس علوم تربیتی ،بابیش ازسی سال سابقه ی مدیریت ،درحال حاضرمدیریت دبستان پسرانه امام محمد یاقر علیه السلام ( اندیشه ) اصفهان را به عهده دارم . این وبلاگ به منظور ارتباط با خانواده بزرگ اندیشه ایجاد شده ،وتلاش براین است که ازمقالات،نوشته هاولینک های معتبرومتناسب با سئوالات شماوروندآموزشی مدرسه ارائه گردد.امیدست باهمکاری شماعزیزان قدمی درحهت رشدوشکوفائی فرزندانمان برداشته شود. منتظر نظرات و پیشنهادات ارزشمندشماعزیزان هستم


مدیر وبلاگ : محمد علی شرف دین
نظرسنجی
با گذشت 6 ماه از سال تحصیلی 91-1390 ، نظر خود را در مورد تعطیلی روز پنجشنبه اعلام نمایید.








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

 

اگر خواهان اصلاح و بهبود روابط موجود در کلاس هستیم، باید از کجا شروع کنیم؟ باید بررسی کنیم و ببینیم چگونه به دانش‌آموزان پاسخ می‌دهیم. چگونگی ارتباط معلم با دانش‌آموز بسیار مهم است و نوع این ارتباط تأثیری مثبت یا منفی بر دانش‌آموز می‌گذارد. معلمانی که خواهان اصلاح روابط‌شان با دانش‌آموز هستند باید مکالمات آزاردهنده و توهین‌آمیز را کنار بگذارند و روش خود را عوض کنند. معلم برای آنکه بتواند به ذهن دانش‌آموز راه یابد، ابتدا باید به دل او راه پیدا کند. معلم فقط زمانی می‌تواند به ذهن دانش‌آموز راه پیدا کند که ابتدا بتواند به دل او راه یابد و دانش‌آموز نیز فقط زمانی می‌تواند درست فکر کند که بتواند درست هم احساس کند.

( برای دسترسی به ادامه مقاله روی ادامه مطلب کلیک کنید )

والدین و معلمان در گفتار روزمره‌شان کلمات نادرستی بر زبان می‌آورند. این کلمات ناسالم که به‌طور مرموزی در گفتار متداول بزرگ‌ترها نهفته است، پیام‌های مخربی هستند که کودک تحت تاثیر آنها، دیگر به استعدادهای خود و فهم و درکش از محیط پیرامون اعتماد نخواهد کرد، منکر احساساتش می‌شود و نسبت به ارزش‌های خود دچار شک و تردید خواهد شد.
والدین و معلمان باید این کلمات ناسالم را در گفتارشان از بین ببرند. رفتارهای نادرست و کلمات ناصحیح باعث پرخاشگری و لج‌بازی بیش از حد کودک می‌شود.

در واقع سلامت روانی بستگی به این دارد که شخص به واقعیت‌های درون خویش اعتماد کند. چنین اعتمادی در فرایندهای خاصی به وجود می‌آیند که می‌توان آنها را شناخت و به کار بست.

اغلب اوقات معلم از تاثیر زیاد حرف‌هایش بر زندگی دانش‌آموزان آگاه نیست. متأسفانه معلمان برخلاف خلبان‌ها یا پزشکان کمتر آموزش‌های فشرده‌ای در مورد مهارت‌های مربوط به ارتباط صحیح با دانش‌آموزان می‌بینند؛ حال آنکه کار آنها بسیار حساس است و تربیت ذهن پاک کودکانی را برعهده دارند که رفتار آنها می‌تواند در آینده بسیاری از اطرافیانشان هم مؤثر باشد.

معلمان باید بتوانند علاوه بر ایجاد انگیزه، مشوق خوبی برای یادگیری بیشتر دانش‌آموزان باشند، اعتماد به نفس آنها را بالا ببرند و مانع از ترس و خشم و هیجانات مخرب شوند. معلمان نیز مانند والدین باید برای برقراری ارتباط صحیح، کفایت داشته باشند و آموزش‌های لازم را در این خصوص دیده باشند.

در واقع سازگاری داشتن در ارتباط نوعی موفقیت است و مستلزم تمرین و ممارست زیاد است. هر پیامی که دانش‌آموزی از سوی معلم خود دریافت می‌کند، بسیار مهم است.





نوع مطلب : پیشنهادات مدیر به همکاران، 
برچسب ها :

       نظرات
جمعه 4 فروردین 1391
محمد علی شرف دین