تبلیغات
مدیریت دبستان پسرانه اندیشه ( محمد علی شرف دین ) - توصیه هایی برای والدین
 
مدیریت دبستان پسرانه اندیشه ( محمد علی شرف دین )
بنیاد فرهنگی امام محمد باقر علیه السلام
درباره وبلاگ


محمد علی شرف دین هستم . کارشناس علوم تربیتی ،بابیش ازسی سال سابقه ی مدیریت ،درحال حاضرمدیریت دبستان پسرانه امام محمد یاقر علیه السلام ( اندیشه ) اصفهان را به عهده دارم . این وبلاگ به منظور ارتباط با خانواده بزرگ اندیشه ایجاد شده ،وتلاش براین است که ازمقالات،نوشته هاولینک های معتبرومتناسب با سئوالات شماوروندآموزشی مدرسه ارائه گردد.امیدست باهمکاری شماعزیزان قدمی درحهت رشدوشکوفائی فرزندانمان برداشته شود. منتظر نظرات و پیشنهادات ارزشمندشماعزیزان هستم


مدیر وبلاگ : محمد علی شرف دین
نظرسنجی
با گذشت 6 ماه از سال تحصیلی 91-1390 ، نظر خود را در مورد تعطیلی روز پنجشنبه اعلام نمایید.








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

تـــوصیه هایـــی بــــرای والــــدیــــن : 

 به بازی کـــودکان اهمیت دهیم، زیرا زندگی آنها در بازی، شکل واقعی به خود می گیرد_
 

تلاش کنیم تا بازیهای کودکان متناسب با فرهنگ و ارزشهای خانواده باشد_

 با دقت در تفکرات خلاق و پویایی کودکان در حال بازی می توانیم با چگونگی شخصیت آنها بیشتر

آشنا شویم_

 در بازی کودکان دخالت نکنیم اما راهنما و کمک کننده خوبی باشیم_
 

با همبازی شدن با کودکان راه دوستی ها را باز کنیم و راه پنهان کاری های دوره نوجوانی را ببندیم_

( برای دسترسی به ادامه مقاله روی ادامه مطلب کلیک کنید )

 با همبازی شدن با کودکان راه دوستی ها را باز کنیم و راه پنهان کاری های دوره نوجوانی را

ببندیم_

 کاری کنیم که بازی به صورت تجربه ای لذت بخش در ذهن کودک باقی بماند.
 

بـــرای متوقف کردن بازی از امـــر و نهی استفاده نکنیم_

 با توجه به روحیه ی کنجکاو کودک، به گونه ای او را راهنمایی کنیم که به تفکر مثبت و اندیشه

خلاق و سازنده دست یابد_

 مراقب باشیم که محیط بازی موجب آسیب جسمی، فکری و یا روانی نشود_ در انتخاب نوع بازی، به سن ، جنس و توانایی های فرزندمان توجه کنیم_

 نوع و مدت زمان بازی فرزندمان را طوری کنترل کنیم که از فشارهای هیجانی و روحی بیش از حد دور باشد( به ویژه بازی های رایانه ای)_

بـــرای انتخاب الگوهای صحیح، زمینه مناسبی را برای بازی های تقلیدی کـــودکانمان فراهم نماییم_

 از محدود کـــردن کـــودک در هنگام بازی بپــرهیـــزیم_

 وسایل بازی را مناسب سن و رشد جسمی و ذهنی کودک تهیه کنیم_


 آداب اجتماعی و چگونگی رفتار با دیگران را ضمن همبازی شدن با کودکان می توانیم به صورت

غیرمستقیم به آنها بیاموزیم_

به مطالب و نحوه ی بیان کودکان در بازی به خوبی توجه کنیم، زیرا احساسات و مشکلات زندگی

واقعی آنها در بزی منعکس می شود_

 برای انتخاب همبازی های خوب، فرزندمان را غیر مستقیم راهنمایی کنیم، زیرا رفتارهای یک

همبازی خود تأثیر بسیار مثبتی در آینده ی او خواهد داشت_

 اگر در حضور فرزندمان با وسایل موجود در خانه برای او اسباب بازی (ماشین ، عروسک و ...)

بسازیم، ارتباط عاطفی میان ما و کودکانمان تقویت خواهد شد_

 برای تقویت حس همکاری و مسؤولیت پذیری فرزندمان با او توافق کنیم که پس از بازی، اسباب

بازی های خود را جمع کرده و سرجایش بگذارد و گرنه دفعه بعد اجازه استفاده از آنها را نخواهد

داشت_

 از فرزندمان بخواهیم که اجازه دهد تا همبازی هایش از اسباب بازی های او استفاده کنند، زیرا این

کار موجب تقویت حس نوع دوستی و تسهیل در ارتباط با دیگران می شود_

 اسباب بازی گران قیمت ممکن است وسیله بازی مفیدی نباشد. هنگام خرید توجه داشته باشیم

که اسباب بازی باید بتواند قدرت خلاقیت و سازندگی فرزندمان را رشد دهد. وسایل بازی

جورکردنی، پازل ها، خمیربازی، گل رس و .... اسباب بازی های مناسبی به شمار می روند_

اگر کودکان در هنگام بازی با هم اختلاف پیدا کردند اجازه بدهیم خودشان مشکل را حل کنند. در

صورتی که اختلاف تشدید شود فقط آنها را از هم جدا کنیم و هرگز از یکی از طرفین ، جانبداری نکیم_

 در محیط های بازی گروهی مثل زمین بازی کودکان در پارک ها، اجازه دهیم بچه ها با هم دوست شوند و بازی کنند، از وارد شدن به محیط بازی کودکان بپرهیزیم_

 از همبازی شدن کودکان با افراد بزرگتر از خود به ویژه «نوجوانان و جوانان» اکیداً جلوگیری کنیم_

 کودکان همواره نیازمند بازی هستند، پس اسباب بازی های مناسب هر مکان را همراه خود

داشته باشیم_

 کودکان باید به مجموعه ای از بازی های جسمی، اجتماعی، عاطفی و ذهنی بپردازند. هنگامی

که فقط یکی از بازی ها را انجام می دهند(مثلاً بازی های رایانه ای) از رشد اجتماعی، جسمی و

عاطفی محروم شده و احتمال بروز عصبانیت و پرخاشگری در آنها افزایش می یابد. آخــــر اینکـــه :

« بــازی دنیای کــــودکان است، با دنیـــای کــــودکان بازی نکنید. »_





نوع مطلب : مقالات تربیتی، 
برچسب ها :

       نظرات
پنجشنبه 3 فروردین 1391
محمد علی شرف دین