تبلیغات
مدیریت دبستان پسرانه اندیشه ( محمد علی شرف دین ) - ویژگی های دانش آموز نمونه
 
مدیریت دبستان پسرانه اندیشه ( محمد علی شرف دین )
بنیاد فرهنگی امام محمد باقر علیه السلام
درباره وبلاگ


محمد علی شرف دین هستم . کارشناس علوم تربیتی ،بابیش ازسی سال سابقه ی مدیریت ،درحال حاضرمدیریت دبستان پسرانه امام محمد یاقر علیه السلام ( اندیشه ) اصفهان را به عهده دارم . این وبلاگ به منظور ارتباط با خانواده بزرگ اندیشه ایجاد شده ،وتلاش براین است که ازمقالات،نوشته هاولینک های معتبرومتناسب با سئوالات شماوروندآموزشی مدرسه ارائه گردد.امیدست باهمکاری شماعزیزان قدمی درحهت رشدوشکوفائی فرزندانمان برداشته شود. منتظر نظرات و پیشنهادات ارزشمندشماعزیزان هستم


مدیر وبلاگ : محمد علی شرف دین
نظرسنجی
با گذشت 6 ماه از سال تحصیلی 91-1390 ، نظر خود را در مورد تعطیلی روز پنجشنبه اعلام نمایید.








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

 

شخصی نزد رسول خدا  ( ص ) آمد و عرض کرد: علم چه حقی دارد؟ ما حقّ العلم؟ آن حضرت فرمود:

 سکوت و توجه داشتن: ألانصات له.

 خوب به درس گوش کند: ألاستماع له2.

 دانش را خوب به دل بسپارد و کاملاً آن را فرا بگیرد: الحفظ له.

به علمی که آموخت، عمل کند: العمل به.

علمی را که آموخته به دیگران هم بیاموزد: نشره1.

 استاد را تکریم و احترام نماید. امام سجاد علیهالسلام فرمود: التعظیم له.

 

برای دسترسی به ادامه مقاله روی ادامه مطلب کلیک کنید

 

 حرمت کلاس درس را نگه دارد: و التوفیر لمجلسه.

در کلاس رو به استاد بنشیند و خوب گوش دهد: حسن الاستماع إلیه و الإقبال علیه.

صدایش را از صدای استاد بلندتر نکند و داد نزند: لاترفع علیه صوتک.

 در سخن گفتن بر استاد پیشی نگیرد: لاتجیب احداً یسئله عن شئ.

 در کلاس با کسی حرف نزند: و لاتحدث فی مجلسه أحداً.

 نزد استاد از کسی بدگویی نکند: ولاتغتاب عنده احداً .

 اگر کسی از استاد بدگویی کرد، از استاد دفاع کند: و أن تدفع عنه إذا ذکر عندک بسوء.

 ایرادها و اشکالهای معلم را بپوشاند: و تستر عیوبه (آبروداری کند).

صفات خوب معلم را برای دیگران بیان کند: و تظهر مناقبه.

 با دشمنان معلم دوست نشود و با دوستانش دشمنی نکند: و لاتجالس له عدوّاً ... .

در حضور معلم با کسی در گوشی حرف نزند(پچپچ نکند): ولا تسار فی مجلسه.

در برابر معلم و استاد کاملاً کوچک و متواضع باشد.

 در برابر معلم با دست به کسی اشاره نکند: و لاتشیر عنده بیدک2.

 بر خلاف نظر استاد از کسی مطلبی نقل نکند.

 اگر کلاس طولانی شد، اظهار خستگی نکند.

خدمتگزار استاد باشد: إذا رایت عالماً فکن له خادماً.

به علم و کتاب درس احترام بگذارد: من وقر عالماً فقد وقر ربّه3.

دانش و معلومات خود را زیاد نداند: و لایستکثر ما علم4.

درسها را زیاد تکرار کند تا از یاد نبرد: لافقه لمن لا یدیم الدرس5.

 برای یادگیری وقت کافی بگذارد. حضرت خضر به حضرت موسی علیهالسلام فرمود: تفرغ للعلم إن کنت تریده فإنّما العلم لمن تفرغ له6؛ اگر طالب علم هستی برای یادگیری آن وقت بگذار.

 از کتابها حفاظت کند و به کتاب احترام بگذارد.

 در کلاس درس با وضو و طهارت باشد.

قصدش از یادگیری عالم شدن و خدمت کردن باشد و نه شغلی دست و پا کردن.

و بالاخره انگیزه او برای آموختن، ارزش علم باشد و نه مدرک و فخر و مباهات کردن. اگر دانش آموزی امتیازات فوق را کسب کرد، او دانش آموزی موفق و نمونه است که اینده ای روشن در پیش روی او است.





نوع مطلب : مقالات تربیتی، 
برچسب ها :

       نظرات
شنبه 12 فروردین 1391
محمد علی شرف دین